Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studenti učitelství s poruchou učení
Najkerová, Dana
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku specifických poruch učení. Jejím cílem je zjištění názorů na učitele s poruchou učení. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na definici specifických poruch učení a jejich členění, projevy a možnosti vzdělávání dětí, dospívajících a dospělých. Zásadní je zde kapitola Specifické poruchy učení na vysoké škole, kde jsou popsány problémy a možná reedukace právě na vysoké škole. Cílem praktické části je zjištění názorů studentů učitelských oborů na učitele s poruchou učení. K průzkumnému šetření je využita kvantitativní metoda – metoda dotazování – technika dotazníků. Respondenti dotazníku jsou vysokoškolští studenti učitelských oborů. Výsledky jsou vy-hodnoceny pomocí deskriptivní statistiky.
Specifické poruchy učení u žáků středních škol z pohledu učitelů
Vítová, Hana
Tématem bakalářské práce jsou specifické poruchy učení u žáků středních škol z pohledu učitelů. Teoretická část práce se věnuje problematice specifických poruch učení a jejich vymezení. Dále se zabývá příčinami vzniku specifických poruch učení. Seznámí nás s klasifikací a rozdělením poruch. Charakterizuje druhy poruch. Dále se teoretická část zaobírá diagnostikou poškození, možnostmi reedukace a podpůrných opatření. Přiblíží hodnocení a klasifikaci jedinců. V této části bude popsán individuální vzdělávací plán a systém poradenské pomoci jedincům se specifickými poruchami učení. Metodami teoretické části jsou analýza a syntéza informací z odborných publikací a zdrojů. Při praktické části práce bude využita kvantitativní průzkumná metoda, sběr dat proběhne pomoci dotazníkového šetření. Respondenty budou pedagogové vybraných středních škol v Jihomoravském kraji. Cílem praktické části bude zjistit informace, názory, také postoje a přístup pedagogů související se vzděláváním jedinců se specifickými poruchami učení. Získané výsledky budou podkladem doporučení pro pedagogickou praxi.
Poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení
Jenšovská, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce je rozčleněna do tří tematických oblastí. V první naleznete informace o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, legislativní úpravu poskytování podpůrných opatření a také fungování školských poradenských zařízení. Druhá část je zaměřena na jednotlivé druhy specifických poruch učení (SPU), hodnocení žáků se specifickými poruchami učení, diagnostiku SPU a podporu poskytovanou žákům ve výuce. Teoretická část je zakončena kapitolou věnující se kariérovému poradenství, protože s ním je spojen výzkum práce. Ve středu pozornosti jsou metody kariérového poradce, jeho kompetence, informace ohledně klientely a také činnosti poradce. Praktická část představuje výsledky šetření realizovaného formou rozhovorů s kariérovými poradci, výchovnými poradci. V závěru práce jsou zveřejněny výsledky z výzkumné části, protože cílem bylo zjistit názor respondentů na dopady, služby poradenství pro tyto žáky a jaké metody se vyžívají při práci s žákem s SPU. Hlavním cílem práce je zjistit, zda se vyskytují rozdíly v poskytování kariérového poradenství u žáků s SPU a u žáků bez SPU. Výzkumná část práce odlišnosti v poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení potvrdila, ale poradci si zakládají na...
Dysmúzie, dyspraxie, dyspinxie a odborná veřejnost
KOURKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zaměřuje na činnost odborníků pracující s dětmi trpící dyspinxií, dyspraxií nebo dysmúzií. Prvním cílem, bylo zmapování výskytu těchto poruch a způsob jejich diagnostiky. Druhým cílem bylo zjistit způsob další práce s dítětem a věnování se dané problematice. Dysmúzie, dyspraxie a dyspinxie spadají do oblasti speciální pedagogiky v rámci kapitoly specifických poruch učení a v populaci se objevují velmi ojediněle. V literatuře se často nachází jen malé odstavce o těchto poruchách. Dysmúzie je porucha projevující se v oblasti hudební a vyskytuje často izolovaně. Dyspraxie se projevuje především v obratnosti a motorických funkcí jedince. U dyspinxie je zasažena oblast výtvarných dovedností. Informace jsou získány kvalitativním výzkumem, s využitím metody dotazování a technikou polořízeného rozhovoru. Výběrovým souborem jsou odborníci v PPP v kraji Vysočina. Získané údaje jsou vyhodnoceny otevřeným kódováním a zpracovány do práce kategorizací dat. Z výzkumu je patrné, že výskyt uvedených poruch je v kraji Vysočina velmi ojedinělý. Dle rozhovorů s odborníky bylo zjištěno, že tyto poruchy nejsou školsky významné, proto se jim nevěnuje dostatečná pozornost. Dyspinxie a dysmúzie se dle odborníků nediagnostikují, proto v praxi s poruchami neměla žádná z dotazovaných osob dostatečné zkušenosti. Na způsob diagnostikování těchto poruch tedy nikdo z dotazovaných nedokázal odpovědět. Vývojová porucha dyspraxie se v kraji Vysočina dle dotazovaných odborníků vyskytuje jen v minimální míře. Způsob práce s dyspraktiky je podle odborníků shodný. Provádějí komplexní vyšetření, využívají metody a techniky k určení diagnózy a následně vydávají svá doporučení, jak s těmito jedinci pracovat.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.